Tuesday, May 30, 2006

Drie funky foto's uit Iran, waar ik een paar weken geleden was.




1. Achter op de brommer in Teheran, in de helm van mijn vriend (En ik maar denken dat-ie met een taxi aan zou komen toen hij meldde dat hij vervoer zou regelen!)



2. Op de parkeerplaats voor het graf van ayatollah Khomeini, een bus met de tekst: "Welcome to my bus, we go to trip, god bay." Zoals mijn moeder altijd al zegt: "Hier maakt men engels!" Maar grappig is het wel.



3. Je hebt IKEA en IKIA. Die eerste kennen we allemaal wel, die tweede toch iets minder. IKIA staat namelijk voor het Imam Khomeini International Airport, de net nieuwe luchthaven buiten Teheran. IKIA is ook een reusachtige hal en het heeft stoeltjes, maar die kun je niet kopen. In de vertrekhal een speciale ruimte - niet voor VIPs maar voor CIPs- Commericial Important Persons. En nee, met 100 dollar op zak kwam ik er niet in...

No comments: